martes, 15 de diciembre de 2015

Racó d'aprenentatge

Abans de fer i explicar el racó d’aprenentatge trobe imprescindible fer la diferenciació entre el racó i el taller.

El taller és i serà durant tot el curs un lloc on els alumnes podran acudir bé de forma diària o no, i que sempre estarà dirigida i organitzada amb els mateixos materials i normes, i on no sols podran anar un grups sinó tots. En el sentit primari de la  paraula podríem referir-nos per exemple a una biblioteca, aquesta sempre està al mateix lloc i tothom la pot utilitzar. Però a Educació Infantil en comptes d’anar a una biblioteca externa es crearia un taller de biblioteca. 


Dins de cada unitat es plantejaran un o varis tallers on especificarem; els continguts, objectius, materials, fases de realització i avaluació.
La pedagogia per tallers porta unes implicacions positives als processo d’ensenyança i aprenentatge com la creació i la creativitat i la investigació suscitant la curiositat infantil.


Ací una foto de com m’agradaria el taller de lectura que m’agradaria per a la meua classe, una cosa que afavoriria el taller és que tinga coixins ja que al nen li pot recordar a quan la mamà o el papà els llegeix un llibre a casa. La llibreria deu estar a l'altura dels nens per a que els llibres que no tinguen lletres per a que ells mateixos puguen aseures i relaxar-se amb ell. A aquest taller els nens podran acudir durant tot el dia, mentre que no estiguem realitzant una activitat en conjunt.


Però també n`hi ha més, com poden ser pintura, modelatge, cuina, jardineria....


Agafada: http://www3.gobiernodecanarias.org/medusa/edublogs/ceptelde/2014/12/27/diferentes-propuestas-para-organizar-la-biblioteca-de-aula-de-infantil/

Per tant pèl que fa al racó podríem dir que és aquell espai que dediquem dins de l’aula per a la integració d’activitats d’aprenentatge i les necessitats bàsiques dels xiquets i fer més fàcil la construcció de coneixements mitjançant els racons de treball o racons de joc. En aquestos es podrà organitzar als xiquets per a treballar de forma individual o col·lectivai a més que es puguen treballar diferents grups simultàneament. I estaran sempre dins la classe, al fer-ho d’aquesta forma podrem avaluar la seua forma de treballar .
És molt important que no es done a vore que el racó de joc siga un premi, es a dir, "si fas la fitxa podras anar a jugar".Donat que aquets racó també és una forma d'aprenentatge.






El meu exemple no és només meu,ha sigut un treball amb tres companyes més de la meua classe. Ens donaren unes pautes i d’aquestes devíem crear un racó que haguera de veure amb les emocions, nosaltres teníem això, però a  la classe altres companyes es van encarregar de fer el nom del racó, com també les normes del mateix.


Aleshores, el nostre era “ELS SOBRES DE LES EMOCIONS”; on el nens tots els dies, o si estant a l’assemblea treballant una mica les emocions, ells agafarien caretes retallades i pintades per ells  distribuïdes de per la forma de la boca i colors. Tenim ordenades de més content a menys, daurada, verda, groga i roja. Una vegada posada la cara seria bona idea preguntar als nens per què es troben així, i encara que no ho sàpiguen expressar perfectament, nosaltres els podrem ajudar. Una vegada finalitzada la setmana podrem retirar les cares, i començar el dilluns.






1 comentario: