L’espai d’avui el
dedicaré a una part importantíssima a l’educació infanti; que és l’ASSEMBLEA.
Que encara que
molta gent no la veja com un moment imprescindible ho és, ja que en aquest
moment de reunió de la classe es podran observar moltes característiques dels
xiquets i no serveix només per a això, i
ara vorem algunes de les coses que podem fer, a més de la meua proposta d’assemblea.
Primer de tot
saber que n’hi ha dos moments en la jornada escolar en que es poden dur a terme
aquestes. La primera és pèl matí, en ací les ,mestres podran empentar als nens
a que es òbriguen i conten allò que volen expressar, com que els preocupa o que
els agradaria fer, i també per fer una petita avaluació d’allò que saben fins a
eixe moment.
A la fi de la
classe es pretén que expressen les seues vivències de la jornada escolar i fer
un petit recordatori del que s’ha fet durant eixe dia.
Que ens farà
falta per a que els nens estiguen còmodes a l’assemblea? Per exemple que el
lloc on es faja siga còmode, estable, amb alguns panels i materials per a
treballar diariament, com pot ser un calendari decorat per a dir tots els dies
el temps que fa, o fotos i els noms dels nens de la classe.
La foto està agafada d'internet, però no es veuen les cares dels nens.
Altra cosa que
ens podem preguntar és què podem treballar a l’assemblea i per què és aquesta
important; doncs és important per exemple per a desenvolupar competències
bàsiques, o aconseguir objectius i continguts, molt útil per a treballar les
normes i saber els coneixements previs dels nens.
I ara mitjançant
el meu exemple exposaré també algunes de les coses que es poden fer a l’assemblea.
Per començar jo demanaria als nens que una vegada tots ens trobem a classe ens
col·locarem el babi, i tots a la vegada en asseurem a la catifa, coixins o el
que vulguem a eixe racó. Tindrem una cançó que cantar tots els matins per a
donar la benvinguda al dia, i decidirem qui serà l’encarregat cada dia. Aquest
s’encarregarà de vore si estan tots els seus amics, i si no, deurà contar
quants en falten i agafar el seu nom per a col·locar-ho en la casella dels que
estan a casa, també als que estiguen deurà preguntar com es troben i
relacionar-ho amb la cara corresponent que haurem preparat amb anterioritat. I finalment
passarem al calendari, on haurà de dir quin dia és, com també l’estació a la
que ens trobem i quin temps fa eixe dia. Després obrirem un torn de paraula per
aquells xiquets que vullgen dir alguna cosa important per ells.
També abans de
donar començ a la jornada direm el que farem eixe dia i si es dona el cas que
tenim algun nen a classe amb algun tipus de dificultat, com pot ser amb autisme,
l’haurem de estructurar tot molt més per a ell.
No hay comentarios:
Publicar un comentario