lunes, 14 de diciembre de 2015

L'ASSEMBLEA

L’espai d’avui el dedicaré a una part importantíssima a l’educació infanti; que és l’ASSEMBLEA.

Que encara que molta gent no la veja com un moment imprescindible ho és, ja que en aquest moment de reunió de la classe es podran observar moltes característiques dels xiquets i no serveix només per a  això, i ara vorem algunes de les coses que podem fer, a més de la meua proposta d’assemblea.

Primer de tot saber que n’hi ha dos moments en la jornada escolar en que es poden dur a terme aquestes. La primera és pèl matí, en ací les ,mestres podran empentar als nens a que es òbriguen i conten allò que volen expressar, com que els preocupa o que els agradaria fer, i també per fer una petita avaluació d’allò que saben fins a eixe moment.

A la fi de la classe es pretén que expressen les seues vivències de la jornada escolar i fer un petit recordatori del que s’ha fet durant eixe dia.


Que ens farà falta per a que els nens estiguen còmodes a l’assemblea? Per exemple que el lloc on es faja siga còmode, estable, amb alguns panels i materials per a treballar diariament, com pot ser un calendari decorat per a dir tots els dies el temps que fa, o fotos i els noms dels nens de la classe. 


La foto està agafada d'internet, però no es veuen les cares dels nens.



Altra cosa que ens podem preguntar és què podem treballar a l’assemblea i per què és aquesta important; doncs és important per exemple per a desenvolupar competències bàsiques, o aconseguir objectius i continguts, molt útil per a treballar les normes i saber els coneixements previs dels nens.

I ara mitjançant el meu exemple exposaré també algunes de les coses que es poden fer a l’assemblea. Per començar jo demanaria als nens que una vegada tots ens trobem a classe ens col·locarem el babi, i tots a la vegada en asseurem a la catifa, coixins o el que vulguem a eixe racó. Tindrem una cançó que cantar tots els matins per a donar la benvinguda al dia, i decidirem qui serà l’encarregat cada dia. Aquest s’encarregarà de vore si estan tots els seus amics, i si no, deurà contar quants en falten i agafar el seu nom per a col·locar-ho en la casella dels que estan a casa, també als que estiguen deurà preguntar com es troben i relacionar-ho amb la cara corresponent que haurem preparat amb anterioritat. I finalment passarem al calendari, on haurà de dir quin dia és, com també l’estació a la que ens trobem i quin temps fa eixe dia. Després obrirem un torn de paraula per aquells xiquets que vullgen dir alguna cosa important per ells. 

També abans de donar començ a la jornada direm el que farem eixe dia i si es dona el cas que tenim algun nen a classe amb algun tipus de dificultat, com pot ser amb autisme, l’haurem de estructurar tot molt més per a ell.


No hay comentarios:

Publicar un comentario